На інвестиційному ринку, як і на будь-якому іншому, є старожили і новачки, відомі і перевіреі інструменти для вкладень і щось нове і незвичне. Сьогодні я хочу порівняти клієнтський сервіс у тих, хто тільки починає свій шлях на ринку капіталу, і тих, хто давно працює на ньому - на прикладі таких банальних, але важливих речей, як сайт компанії, інформація про продукт, клієнтське обслуговування тощо. І розповісти, що з цим можна зробити.
«Заснована в 2000 році, компанія Х на даний момент є провідною інвестиційною групою України в своєму сегменті. Ми пропонуємо повний спектр фінансових продуктів, розрахованих на будь-які категорії інвесторів: від консультаційного брокериджа до інвестиційно-банківських послуг ». Або так: «Ми працюємо для того, щоб кожен громадянин міг інвестувати на рівні західного інвестора, збагачуючи себе та свою країну». А ще можна так: «Компанія Х є регіональним лідером на фондовому ринку, надаючи широкий спектр збалансованих послуг». Це - уривки текстів з випадково вибраних сайтів українських фондових компаній. Ще те, що їх об'єднує, - ніяких даних про команду і про продукт, ніякої орієнтації на клієнта. Звичайно ж, є ще сайти Concorde, Dragon Capital, ICU - мастодонтів інвестринку. Але це, скоріше, виключення, що підтверджують правило.
А ось, наприклад, сайт старт-апу http://people.ai/ (знову-таки, випадково вибраний; цей текст не спонсорувала жодна згадана в ньому компанія). Тут тобі - пропоновані рішення, продукти. Тут - інформація про команду, новини, блоги. Інтерфейс - інтуїтивний, зрозумілий, приємний оку. Проєкт цей (до слова, український) оцінюють в 500 млн доларів, в минулому році він отримав 60 млн дол., серед інвесторів - Марк Цукерберг. Це - тільки один з багатьох прикладів.
Виходить так, що гравці - «старі вовки» знають продукт, але не знають клієнта, його потреби. Адже, якщо ти знаєш клієнта, ти вміло придумаєш, завернеш і продаси продукт. Клієнт - це продажі, а продажі - основа будь-якого бізнесу. А як, вибачте, можна продати, якщо ти не описуєш свої продукти і послуги? Адже інвестиційна послуга - така ж послуга, як і інші. Можливо, навіть більше вимагає пояснень, тому що її «не помацати», її треба багато і наполегливо роз'яснювати для формування довіри та, як наслідок, вкладу.
На щастя, я знаю, як відповісти на це питання. Цим ми займаємося тут в investhub. Ми збираємо, перевіряємо і представляємо кращі пропозиції на інвестринку - і підприємства та їхні проєкти, і послуги професійних учасників. Так, щоб було зрозуміло і приємно кожному інвестору. Щоб кожен інвестор знайшов продукт і інструмент собі до душі і гаманцю. Щоб інвестори і бізнес «зійшлися» в одній точці. У цьому - місія і основна ідея investhub.
Бачачи ті складності, які є у проєктів з презентацією себе, ми вирішили допомогти їм таким чином. Всі учасники, які представлені у нас, можуть розраховувати на «первинну обробку» інформації про себе. Щоб вона була доступна більшості. Далі - оплата за роботу з investhub в перші три місяці - символічна. Це 1 000 грн, і ці гроші йдуть на рекламу в Google і Facebook. Ми за вас прорекламуємо вас і покажемо саме вашій цільовій аудиторії. Значить, бізнес повернеться обличчям до клієнта, і сам бізнес, інвестор і всі учасники ринку, які мають відношення до їхніх проєктів і угод, зможуть заробляти і прогресувати.
Таким чином, investhub - це додаткова точка продажів послуг для бізнесу і його масштабування, якщо ви - підприємствл. investhub - це єдина точка цікавих проєктів, якщо ви інвестор і шукаєте, у що вкластися. investhub - це прекрасна можливість заявити про себе і свої сервіси, якщо ви - професійний учасник інвестринку.